Μετάβαση στο περιεχόμενο


Φωτογραφία
- - - - -

Τι εστί Vespa?


  • Παρακαλώ συνδεθείτε για να απαντήσετε
161 απαντήσεις σε αυτό το θέμα

#16 Andrew

Andrew

    Member

  • Members
  • 2.848 Δημοσιεύσεις:

Καταχωρήθηκε 01 Ιούλιος 2008 - 20:36 μμ

...μα να μην εχω βεσπα ρε Αλκη τοσο καιρο... ακομα να το χωνεψω....


τι στερεοτυπα ειναι αυτα παιδια... ???

αυτα τα στερεοτυπα και οι ορισμοι ειναι κατεξοχην εξω απο την φιλοσοφια της βεσπας για μενα, και μονο χιουμορ μπορω να κανω με αυτα παρα να σχοληθω σοβαρα...


..ακου εκει να μην εχω βεσπα... lol3 lol3 lol3 lol3



#17 alkis

alkis

    Member

  • Members
  • 4.677 Δημοσιεύσεις:
  • LocationRunning and forgetting...
  • Μοντέλο Vespa/Lambretta:Gts 250 belissima

Καταχωρήθηκε 01 Ιούλιος 2008 - 20:41 μμ

Λοιπον,ας με συγχωρεσει ο Προεδρος... εγω προσπαθησα να κρατηθω. Το θεμα εχει ξανασυζητηθεί στο περιβοητο topic "Vespoπαρατραγουδα". Το σεντονι ξεκιναει με το εξης ερωτημα: Τι στο καλο ηθελε να φτιαξει ο D' Ascanio το 1946? Ενα διχρονο αεροψυκτο μηχανακι που εχει μανιβελα και κανει πα πα πα? Η πισω απο αυτο υπαρχει μια γενικοτερη φιλοσοφια μετακινησης που γεννησε την κατηγορια των σκουτερ? Και αντιγραφω απο το topic που σας ανεφερα:

"Γενικα απεχθανομαι τα στεγανα και τους αφορισμους και μου παταει τον καλο οποιος μου λεει ότι οι συγχρονες Βεσπες δεν είναι Βεσπες. Όπως θαυμαζω και εκτιμω τρομερα την ομορφια της Vespa σας την δουλεια και το μερακι που βαζετε εσυ, ο modamorphosis, ο Ronnie, o vesp13a, ο ozzy, o sokin, o vespoholic, o Λεωνιδας, και ολοι οι αλλοι που εχουν διχρονες Vespa με ταχυτητες, άλλο τοσο θαυμαζω τις συγχρονες αυτοματες Vespa, οι οποίες πηραν την σκυταλη όταν για πολλους λογους η παλια καλη Βεσπα δεν μπορουσε να συνεχισει και συνεχιζουν την ιστορια της.

Ητεραστια ιστορια και ο θρυλος που δημιουργησε η Vespa δεν θα πρεπει να λειτουργουν ως στεγανα και ως βαση για αφορισμο των συγχρονων αδελφιων της. Τα οποια κατά τη γνωμη μου είναι ακριβως πανω στην φιλοσοφια της πρωτης Βεσπα, η οποια δημιουργηθηκε για να καλυψει μεταφορικες αναγκες με την ελαχιστη δυνατη «ενοχληση» και «απασχοληση» του αναβατη. Την δεκαετια του 40 και του 50 η ελαχιστη ενοχληση του αναβατη επιτευχθηκε με το θεικο προστατευτικο από αερα και βροχη σχημα της Βεσπα, την μεταφορα των ταχυτητων στο τιμονι αντι για τα ποδια, προκειμενου να μην λερωνονται τα ποδια του αναβατη, και την μεγαλυτερη δυνατη καλυψη των μηχανικων μερων και των τροχων , για να μην λερωνονται οι φουστες των ωραιων ιταλιδων της εποχης. Την δεκαετια του 2000 παμε ένα βημα παραπερα στην ιδια φιλοσοφια. Το σχημα παραμενει αναλλοιωτο στην βασικη του μορφη, όμως προστιθενται πραγματα που μειωνουν ακομα περισσοτερο την απασχοληση του αναβατη: αυτοματο κιβωτιο, τετραχρονος κινητηρας με λιγοτερη απασχοληση και με πολύ καλες επιδοσεις. Και μην ξεχναμε και το περιβαλλον ε?
Ολες λοιπον είναι το ιδιο «Βεσπα». Και οι παλιες κουκλες με τον αξεχαστο ηχο και τις ιδιαιτερες ταχυτητες και οι καινουριες με το CVT (και τον πιο αποστειρωμενο ηχο). Ειμαι βεβαιος ότι ο Corradino D’ Ascanio γελαει περηφανος από εκει που είναι με την επιτυχια του διτροχου που σχεδιασε. Όπως επισης φανταζομαι ότι αν του πηγαιναμε εκει πανω μια Gts, θα ηταν εξισου περηφανος.
Και ολοι ειμαστε εδω γιατι απολαμβανουμε το θρυλικο διτροχο, γιατι εκφραζομαστε με αυτό, με οποια μορφη κι αν το εχουμε! Και δεν ξενερωνουμε ποτε! Keep Vesping!!"


Συνεχιζω:

"Πραγματικα σε ολους μας αρεσει αυτή η φαση που δημιουργηθηκε όπως δημιουργηθηκε, ανθισε και παραλιγο να μαραθει! Θυμασαι εκει στα τελη του 80, αρχες 90 αν ελεγες σε καποιον ότι θα παρεις Βεσπα πως θα σε κοιταγε? Ξερεις ποσες Βεσπες πουλουσε παγκοσμιως η Piaggio λιγο πριν την ΕΤ? 600 φιλε μου τον χρονο ΜΟΝΟ!
Και λιγο μετα ερχεται η ΕΤ. Η οποια ξυπνησε μνημες στους παλιους (ορισμενους βεβαια τους φρικαρε!) και εμαθε σε πολλους νεους τι είναι Βεσπα. Και συνεχιζουν αξια οι LX και οι GTS.
Ειμαστε τυχεροι που ξεκινησε αυτή η νοσταλγικη μοδα το 2000, η οποια εφερε ολες αυτές τις αναβιωσεις παλιων οχηματων (μονο το 2cv την εχει γλιτωσει ως τωρα). Στον κοσμο αρεσουν οι νεες ευχρηστες Vespa και αναθερμαινεται το ενδιαφερον για τις παλιες. Και αυτό ενισχυεται από το ότι οι νεες Βεσπες δεν είναι ξαναζεσταμα των προγονων τους και εντελως εκτός από την φιλοσοφια τους, όπως συνεβη με τον σκαραβαιο, το ΜΙΝΙ και το 500. Εχουν ακομα μεσα τους το DNA της Βεσπα, δεν είναι ξαναζεσταμα, είναι εξελιξη της αρχικης ιδεας. Και ετσι βρισκομαστε τωρα να μας σταματανε στο δρομο και στα φαναρια νεοι και γεροι και να μας ρωτανε για τις Βεσπες μας.
Ένα παιδι 16 χρονων με πετυχε στου Ψυρρη κολλημενο στον κοσμο με την Gts. Αφου με καρφωνε ωρα, ερχεται και με ρωταει «φιλε, του ποτε είναι αυτή η Vespa?”
Όταν του απανταω εντελως φυσικα «του 2006» εμεινε αφωνος. Εμαθε όμως ότι η Vespa υπαρχει ακομα και ότι δεν εχει μεινει να σαπιζει στην αποθηκη του παππου του.
Με αυτόν τον τροπο οι νεες Vespa σωzουν την τιμη του ονοματος και το συνεχιζουν επαξια και δεν ειμαστε στην πραγματικα απαραδεκτη κατάσταση να μας πλασαρουν κινεζικα ελεεινα σκουτερ με αυτοκολλητα vespa, όπως δυστυχως συμβαινει με την Lambretta."

Και εχει κι αλλο!




"Μιχαλη, δεν εχεις αδικο σε αυτο που λες, αλλα εχεις επικεντρωσει σε μια πλευρα του θεματος. Ειναι θεμιτο για καθε εταιρια να θελει το κερδος, γιατι πολυ απλα αυτος ειναι ο σκοπος της, αλλιως θα ηταν φιλανθρωπικο ιδρυμα. Καλως η κακως "money makes the world go round". Αλλωστε με σκοπο το κερδος ο μπαρμπα Piaggio ειπε στον D'Ascanio να σχεδιασει την πρωτη Βεσπα, δεν του το ειπε για να δημιουργησει φιλοσοφια, ιδεα μετακινησης η οτιδηποτε άλλο. Ασχετα αν τελικα αυτος ο εμπνευσμενος ανθρωπος εκανε το κατι παραπανω. Αρα και η πρωτη Βεσπα ειναι παιδι της επιδιωξης για το κερδος. (Και ο D' Ascanio πληρωθηκε νομιζω για την δουλεια του...)
Ειναι καπως βαρυ για ολους μας, αλλα πρεπει να καταλαβουμε οτι στις μερες μας η Βεσπα οπως την ξεραμε για 60 χρονια απλα δεν εχει θεση. Και δεν εχει θεση οχι γιατι δεν την γουσταρε η μαμα Piaggio, αλλα γιατι στα ματια ολων που δεν εχουν το ιδιο παθος με εμας ειναι ενα απολιθωμα του παρελθοντος, με εναν αρχαιο κινητηρα, ο οποίος ρυπαινει υπερβολικα σε σχεση με τους συγχρονους. Αρα?
Καθως αυτοι οι ανθρωποι ειναι η συντριπτικη πλειοψηφια των αγοραστων, η ΡΧ δεν πουλαγε. Δεν συνεφερε να μενει στην παραγωγη και καθως τοτε ηταν ουσιαστικα το μοναδικο μοντελο, ολη η Piaggio πηγαινε για φουντο.
Επισης, καθως αυτοι οι ανθρωποι νομοθετουν κιολας, σιγα μην εσκαγαν αν οι οδηγιες που θα βγαλουν σχετικα με τους ρυπους και την ουσιαστικη απαγόρευση των διχρονων κινητηρων καταστησουν απαγορευτικη την παραγωγη της ΡΧ. Και αν δεν κανω λαθος οι τελευταιες προδιαγραφες ρυπων εχουν βγαλει τελειως εκτος νομου καθε διχρονο κινητηρα, οχι μονο αυτον της PX. (Οι νορμες της ΕΕ για τους ρυπους γινονται γνωστες στους κατασκευαστες χρονια πριν εφαρμοστουν, οποτε η Piaggio ηξερε πολλα χρονια πριν οτι η ΡΧ δεν θα μπορει να παραγεται σημερα)
......
Τι θα κανει η Piaggio? Η θα θαψει τελειως το θεμα Βεσπα και παμε για αλλα (zip, beverly, scarabeo, nexus και δεν συμμαζευεται), που θα ηταν και η ευκολη λυση, καθως μια χαρα πουλανε ολα αυτα και κερδη φερνουνε, η θα πατησει πανω στην κληρονομια του ονοματος Βεσπα, που ειναι και ολη της η ιστορια, και θα φτιαξει κατι συγχρονο, οσο πιο κοντα σε αυτο του παρελθοντος για να πουλησει.
Και τι κινητηρα θα βαλει πανω σε αυτη τη νεα Βεσπα? Μα ασφαλως τετραχρονο, καθως μονο αυτος μπορει να καλυπτει τις χτεσινες, τις σημερινες και τις αυριανες εκπομπες ρυπων. Εχει άλλωστε τοση σημασια ποσους χρονους θα εχει ο κινητηρας για να χαρακτηρισεις μια Βεσπα? Η ΕΤ εβγαινε και διχρονη, ηταν αυτη πιο Βεσπα απο την τετραχρονη?
Και γιατι η Βεσπα ηταν διχρονη? Μα πολυ απλα γιατι ο διχρονος κινητηρας εχει πιο μικρο κοστος απο τον τετραχρονο και με καλυτερη αποδοση στα μικρα κυβικα, άρα η Piaggio θα ειχε μεγαλυτερο περιθωριο κερδους χωρις συμβιβασμο στις επιδοσεις του προιοντος της (νατο παλι το κερδος!).
Και παμε στο κιβωτιο τωρα. Οι πολεις του σημερα ειναι ιδιες με αυτες του 1950? Θα ειχε καμμια τυχη τη σημερον ημερα στην αγορα ενα σκουτερ, προορισμενο αποκλειστικα σχεδον για την πολη, εαν ειχε ταχυτητες? Καμια τύχη, γιατι και ο σημερινος ανθρωπος ειναι βολεψακιας, αλλα και γιατι δεν προκειται σχεδον κανεις να αγορασει ενα οχημα για την ευκολια του στην πολη, το οποίο ομως θα του μουδιαζε τον καρπο σε 5-10 χιλιομετρα κινησης στην Κηφισιας. Και το 1950 πολυ θα βολευε τους Ρωμαιους ενα αυτοματο κιβωτιακι στην Βεσπα, μονο που τοτε αυτη η τεχνολογια ηταν στην σφαιρα της επιστημονικης φαντασιας για τις μηχανες.
Για αυτο σου λεω λοιπον οτι οι συγχρονες Βεσπες ειναι εξελιξη των παλιων. Γιατι προηλθαν ακριβως απο την αναγκη βελτίωσης των σημειων που στα ματια του κοσμου, του νομου και του περιβάλλοντος, οι παλιες επασχαν.
Η φιλοσοφια τους ομως εχει αλλαξει? Κανουν και σημερα ακριβως το ιδιο με αυτο που κανανε οι παλιες Βεσπες (απροβληματιστη και ξεκουραστη μετακινηση απο το σημειο Α στο σημείο Β, με το ελαχιστο κοστος) και που ηταν και η αιτια δημιουργιας τους? Το κανουν και μαλιστα καλυτερα και με μεγαλυτερη ασφαλεια. Και δεν ειναι ξαναζεσταμενες, γιατι το φαι δεν κρυωσε ποτε, οπως με τις αλλες περιπτωσεις (500, σκαραβαιος, μινι), απλα εγινε κατι πολυ συνηθισμενο στην βιομηχανια, η αλλαγη μοντελου. Μηπως το ιδιο δεν ειχε γινει τα 70's με την ΡΧ? Που πηρε ολες τις καμπυλες των προγονων της και τις εκανε ορθες γωνιες?"



#18 alkis

alkis

    Member

  • Members
  • 4.677 Δημοσιεύσεις:
  • LocationRunning and forgetting...
  • Μοντέλο Vespa/Lambretta:Gts 250 belissima

Καταχωρήθηκε 01 Ιούλιος 2008 - 20:44 μμ

Οποιος εχει το κουραγιο να διαβασει το μανιφεστο του νεοαυτοματου τετραχρονοβεσπισμου, ειναι ηρωας.
Gino, αυτο ειναι το σεντονι....

#19 ginoPX

ginoPX

    VFH Member

  • Members
  • 71 Δημοσιεύσεις:

Καταχωρήθηκε 01 Ιούλιος 2008 - 20:47 μμ

Bαρέως το πήρες Αντρέα! lol
Έλα, θα σου κάνουμε μετατροπή να αποκτήσεις κι εσύ μια ρεζέρβα, αφού τόσο σε στεναχώρησε... Τα έξοδα θα τα αναλάβουν οι εκφραστές των αιρετικών απόψεων του forum. whistle

Δε μου απάντησε κάποιος, τι εστί "σεντόνι"? Δε μου ακούγεται ιδιαίτερα "δημοκρατικό"... jail

#20 fotis kats

fotis kats

    VFH Senior Member

  • Members
  • 4.676 Δημοσιεύσεις:
  • LocationΑθήνα

Καταχωρήθηκε 01 Ιούλιος 2008 - 21:00 μμ

σεντονι ειναι τα μεγαλα μηνυματα που γραφει ο Αλκης ,σαν μανιφεστο,τα οποια αν τα εκτυπωσεις και βαλεις και λιγο μεγαλη γραμματοσειρα ,μπορουν να σε κρατησουν ζεστο τις κρυες νυχτες του χειμωνα! lol lol lol lol
οτι παραγεται απο την εταιρεια piaggio και φερει το λογοτυπο Vespa, ειναι vespa!ειτε σας αρεσει ειτε οχι!εξαλλου αυτο που παντα ξεχωριζε τις βεσπες ηταν το στυλ.για συγκρινετε τα σκουτερ που κυκλοφορουν εξω,κατι κινεζικα,κορεατικα,γαλλικα,γιαπωνεζικα με μια LX ή GTS και θα καταλαβετε οτι η βεσπα ήταν ,ειναι και θα ειναι θεσμος!

#21 alkis

alkis

    Member

  • Members
  • 4.677 Δημοσιεύσεις:
  • LocationRunning and forgetting...
  • Μοντέλο Vespa/Lambretta:Gts 250 belissima

Καταχωρήθηκε 01 Ιούλιος 2008 - 21:03 μμ

Αργησες Φωτη καιεγραψα το σεντονι ηδη! Ο gino εχει εξασφαλισει αναγνωσμα για τα κρυα βραδια του χειμωνα...

#22 grigorisl

grigorisl

    VFH Senior Member

  • Members
  • 201 Δημοσιεύσεις:

Καταχωρήθηκε 01 Ιούλιος 2008 - 21:06 μμ

VESPA=ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ-ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ!!

Η ιδια φιλοσοφία και το ίδιο lifestyle υπάρχουν και στις παλιες και στις καινούριες!!

Peace man!!

#23 sdoup

sdoup

    VFH Senior Member

  • Members
  • 781 Δημοσιεύσεις:
  • Locationathens
  • Μοντέλο Vespa/Lambretta:1xP200E /1xP200 /1xP125X/1xLML-T5 150/1x50s/1xVBB/

Καταχωρήθηκε 01 Ιούλιος 2008 - 21:08 μμ

tora ego an tha paro thn lx tha grafo edw h sto scooterclubhellas??? whistle

#24 alkis

alkis

    Member

  • Members
  • 4.677 Δημοσιεύσεις:
  • LocationRunning and forgetting...
  • Μοντέλο Vespa/Lambretta:Gts 250 belissima

Καταχωρήθηκε 01 Ιούλιος 2008 - 21:10 μμ

Αντε μαλλον εδω θα γραφεις sdoup..

#25 Andrew

Andrew

    Member

  • Members
  • 2.848 Δημοσιεύσεις:

Καταχωρήθηκε 01 Ιούλιος 2008 - 21:16 μμ


@gino ελεγα ετσι κι αλλιως μιπως ξεθαψω απο την αποθηκη την δικια μου να την ξαναβάλω..
αλλα το σκεφτομαι...

@sdoup πουθενα... whistle

#26 fotis kats

fotis kats

    VFH Senior Member

  • Members
  • 4.676 Δημοσιεύσεις:
  • LocationΑθήνα

Καταχωρήθηκε 01 Ιούλιος 2008 - 21:37 μμ

εσενα sdoup, αν παρεις LX, θα σε καψει ο Moda σαν την Ιωαννα της Λωραινης!

#27 ginoPX

ginoPX

    VFH Member

  • Members
  • 71 Δημοσιεύσεις:

Καταχωρήθηκε 01 Ιούλιος 2008 - 21:41 μμ

Ο.Κ. αυτό είναι το σεντόνι λοιπόν! :ok: :ok: :ok:

Γενικότερα συμφωνά με πολλά από αυτά που έγραψες Άλκη. Η δαρβινική αλήθεια είναι οτι, "...ό,τι δεν εξελίσσεται, πεθαίνει". Υπάρχει όμως και η έννοια του "μέτρου", το οποίο όταν δεν τηρηθεί η διαδικασία της εξέλιξης αποκτά χαρακτήρα μετάλλαξης-που είναι άλλωστε γνώρισμα των καιρών μας (και η υπέρβαση του μέτρου καθώς και η συνεπαγόμενη μετάλλαξη).
Στα 62 χρόνια εξέλιξης της vespa, ακολουθήθηκε ένας "ρυθμός" ανάπτυξης βασιζόμενος σε μια συγκεκριμένη κατασκευαστική λογική, η οποία μάλλον υπολειπόταν (εκουσίως) της εκάστοτε τεχνολογικής προόδου. Η βίαιη "εξέλιξη" που υπέστη η vespa κατά τη γνώμη μου, είχε σαν αποτέλεσμα η σχέση της με το παρελθόν να διαρραγεί και όχι να συμφιλιωθεί. Η μετάλλαξη πάντα ενέχει-σε μεγάλο βαθμό-την καρκινογένεση, και πολύ φοβάμαι, ότι διαχρονικά η απότομη στροφή που πήραν οι επικεφαλής marketing της piaggio (περί αυτών πρόκειται άλλωστε), θα αποβεί μοιραία για την ιστορικότητα και αξιοπιστία της θρυλικής σειράς vespa.


Aν δεν κάνω λάθος, η LX, ή κάποια άλλη καινούρια παράγονται ήδη αποκλειστικά στην Κίνα, με ό,τι κι αν συνεπάγεται αυτό...




#28 alkis

alkis

    Member

  • Members
  • 4.677 Δημοσιεύσεις:
  • LocationRunning and forgetting...
  • Μοντέλο Vespa/Lambretta:Gts 250 belissima

Καταχωρήθηκε 01 Ιούλιος 2008 - 22:00 μμ

Gino, κανεις λαθος. Ολες οι Vespa ειναι made in Italy. Αλλο ανεκδοτο αν πολλα απο τα κομματια ειναι made in China, India κλπ. Αυτο ομως 99% συμβαινει και στην δικη σου τελευταια ΡΧ.

Η "μεταλλαξη" οπως την λες μπορει να σου φαινεται βιαιη, γιατι κατα τη γνωμη μου πολυ απλα αργησε να γινει και συνεπως εγινε μονομιας. Επρεπε να εχει γινει πολυ πριν το '90 γιατι η εκουσια οπισθοδρομηση παραλιγο να γινει μπουμεραγκ για τη Βεσπα,γιατι πολυ απλα καποια στιγμη εγινε υπερβολικη οπισθοδρομηση.
Ομως η ελλειψη σωστου management και τα επακολουθα οικονομικα προβληματα δεν το αφησαν να γινει. Αλλωστε η προθεση για αλλαγες ηδη υπηρχε. Χαρακτηριστικα αναφερω την Plurimatic, η οποια ειναι η πρωτη αυτοματη Βεσπα ηδη απο την δεκαετια του '80. Η κακοδιαχειριση ομως απο την οικογενεια Agnelli ths Fiat οδηγησε σε μεγαλα οικονομικα προβληματα, και μην τα πολυλογω, παραλιγο ολη η Piaggio να καταληξει σε κινεζους.

Οταν κληθηκε ο Colannino να βγαλει τα καστανα απο τη φωτια, εκανε ριζικες αλλαγες, μια απο τις οποιες ηταν και η νεες αυτοματες ευχρηστες Βεσπα με πρωτοπορο την ΕΤ. Μπορει να μην αρεσε στους φανατικους, αρεσε ομως σε ολους τους υπολοιπους. Αρα λεφτα στο ταμειο, νεα μοντελα, νεοι κινητηρες και η ιστορια Vespa συνεχιζεται ακομα...

Σημειο για προβληματισμο: Ποσο λιγοτερο Βεσπα ειναι η διχρονη ΕΤ 50 απο την αυτοματη ΡΚ Plurimatic?

#29 PanosK

PanosK

    Member

  • Members
  • 5.019 Δημοσιεύσεις:
  • LocationVolos

Καταχωρήθηκε 01 Ιούλιος 2008 - 23:20 μμ

Πρεπει να αλλαξει το τοπικ σε Vespa vs Vespa .

Η αγαπη μας για τα scooter δεν επιτρέπει διακρίσεις και διαχωρισμους τετοιου τυπου αναμεσα σε Vespa LX , Vespa PX , Lambretta , Zundapp κοκ.......

#30 mike

mike

    VFH Senior Member

  • Members
  • 1.055 Δημοσιεύσεις:
  • Μοντέλο Vespa/Lambretta:gts 250,cosa 1

Καταχωρήθηκε 02 Ιούλιος 2008 - 02:57 πμ

τωρα το ειδα αυτο...θα το σκεφτω ...