Μετάβαση στο περιεχόμενο


Φωτογραφία
- - - - -

ΣΥΓΚΟΛΛΗΣΕΙΣ


  • Παρακαλώ συνδεθείτε για να απαντήσετε
58 απαντήσεις σε αυτό το θέμα

#16 Rally 200

Rally 200

    VFH Senior Member

  • Members
  • 110 Δημοσιεύσεις:

Καταχωρήθηκε 27 Ιούλιος 2009 - 21:29 μμ

Η συγγολιση τυπου argon λεγετε MIG το TIG ειναι αλλου τυπου
συγγολιση δεν εχουν καμια σχεση η μια με την αλλη
Καλητερη ειναι η TIG αλλα λιγοι ξερουν να κολανε σωστα και μονο
αυτοι που ασχολουνται με αγωγους μεταφορας υγρων και αεριων

#17 Vangelis 72

Vangelis 72

    VFH Senior Member

  • Members
  • 1.434 Δημοσιεύσεις:

Καταχωρήθηκε 27 Ιούλιος 2009 - 21:35 μμ

Αν εννοείς την ηλεκτροκόλληση με την πορσελάνινη μύτη και ακίδα που δεν έρχεται σε επαφή με το μέταλλο και κολλάει με τη ''βοήθεια'' του αερίου αργκόν,ονομάζεται tig.Χρησιμοποιείται ευρέως στην συγκόλληση ανοξείδωτου καθώς και σιδηροσωλήνων,όπως ανέφερες,σε αγωγούς αερίων κλπ,ειδικά όταν θέλουμε ατόφια κόλληση.
Έχω δουλέψει tig

#18 sofoklis

sofoklis

    VFH Member

  • Members
  • 74 Δημοσιεύσεις:

Καταχωρήθηκε 28 Ιούλιος 2009 - 11:59 πμ

Για αυτες τις κολλησεις το καλυτερο ειναι το οξυγονο και το πιο ευκολο να βρεις για να κανεις την δουλεια σου

#19 xrakias

xrakias

    VFH Junior Member

  • Members
  • 37 Δημοσιεύσεις:
  • Locationigoumenitsa
  • Μοντέλο Vespa/Lambretta:PX 125E

Καταχωρήθηκε 28 Ιούλιος 2009 - 17:18 μμ

Argon χρησιμοποιουμε για ανοξειδωτα και gorgon για χαλυβα.Οι μηχανες αυτες δεχονται πολλες ρυθμισεις εχω κολλησει μεχρι και 0,5 του χιλιοστου χωρις φθορα του μεταλλου.

#20 spiros-ts

spiros-ts

    VFH Junior Member

  • Members
  • 29 Δημοσιεύσεις:

Καταχωρήθηκε 05 Αύγουστος 2009 - 05:12 πμ

παιδια η argon κανει για ολα τα μεταλλα παιρνει πολες ρυθμησεις και διαφορετικων ειδων συρμα συγκολλησης και το αεριο που περνει λεγεται atal.τωρα αναλογα με το τι θες να κολλησεις και το παχος αυτου κανεις τις καταληλες ρυθμησεις και βαζεις το καταληλο σηρμα δεν ειμαι σιγουρος αν μπορεις να βαλεις διαφορετικο τυπο αεριου αλα απο οτι ξερω το αεριο ειναι μονο για να στρωνει την κοληση. τελος ειναι απο τις πιο γερες συγκολλησεις. συνεπος κανει και για τις vespes μας και εχει και καλο αποτελεσμα. (μειωνεκτημα:ΚΑΡΚΙΝΟΓΟΝΟ γι' αυτο μετρα προστασιας)

#21 Vangelis 72

Vangelis 72

    VFH Senior Member

  • Members
  • 1.434 Δημοσιεύσεις:

Καταχωρήθηκε 05 Αύγουστος 2009 - 08:47 πμ

Το αέριο atal χρησιμοποιείται στην ηλεκτροκόλληση με το σύρμα(δεν θυμάμαι τώρα την ονομασία της).Αυτή η ηλεκτροκόλληση χρησιμοποιείται ευρέως σε βαριά βιομηχανική παραγωγή,όπως μεγάλες σιδηροκατασκευές,ή στο εδώ εργοστάσιο του Κιολε'ί'δη που κατασκευάζει τις καρότσες και τα σιλό για φορτηγά.
Το αέριο argon χρησιμοποιείται στην ηλεκτροκόλληση tig που κολλάει και ανοξείδωτο(κολλάει τα πάντα!).Χρησιμοποιείται σε συγκεκριμένες εφαρμογές πχ,όταν κολλούσαν πριν μερικά χρόνια τους τεράστιους σωλήνες του φυσικού αερίου και ήθελε,δεν ξέρω πόσα χέρια κολλήσεις,ξεκινούσαν με tig.

#22 nikosp

nikosp

    VFH Senior Member

  • Members
  • 1.010 Δημοσιεύσεις:
  • LocationΑθήνα

Καταχωρήθηκε 05 Αύγουστος 2009 - 09:59 πμ

παιδια η argon κανει για ολα τα μεταλλα παιρνει πολες ρυθμησεις και διαφορετικων ειδων συρμα συγκολλησης και το αεριο που περνει λεγεται atal.τωρα αναλογα με το τι θες να κολλησεις και το παχος αυτου κανεις τις καταληλες ρυθμησεις και βαζεις το καταληλο σηρμα δεν ειμαι σιγουρος αν μπορεις να βαλεις διαφορετικο τυπο αεριου αλα απο οτι ξερω το αεριο ειναι μονο για να στρωνει την κοληση. τελος ειναι απο τις πιο γερες συγκολλησεις. συνεπος κανει και για τις vespes μας και εχει και καλο αποτελεσμα. (μειωνεκτημα:ΚΑΡΚΙΝΟΓΟΝΟ γι' αυτο μετρα προστασιας)

Το αέριο πού χρησιμοποιείται στίς κολλήσεις είναι για να μην οξιδώνεται το μέταλλο στην διάρκεια τής κόλησης και μόνο
Και είναι το αντιστοιχο της επικάλυψης πού υπάρχει στό ηλεκτρόδιο της ηλεκτροκόλησης

#23 Vangelis 72

Vangelis 72

    VFH Senior Member

  • Members
  • 1.434 Δημοσιεύσεις:

Καταχωρήθηκε 05 Αύγουστος 2009 - 11:06 πμ

Θυμήθηκα!Την ηλεκτροκόλληση με το καρούλι το σύρμα τη λένε ''ημιαυτόματη''

#24 NIKOSFLOU

NIKOSFLOU

    VFH Senior Member

  • Members
  • 1.103 Δημοσιεύσεις:
  • LocationL.A.

Καταχωρήθηκε 05 Αύγουστος 2009 - 14:03 μμ

Θυμήθηκα!Την ηλεκτροκόλληση με το καρούλι το σύρμα τη λένε ''ημιαυτόματη''

mig mag.

#25 toneless

toneless

    VFH Senior Member

  • Members
  • 139 Δημοσιεύσεις:
  • Μοντέλο Vespa/Lambretta:Ντεν έχω βέσπα καρντιά μου...

Καταχωρήθηκε 13 Αύγουστος 2009 - 14:24 μμ

Γράφω παρακάτω μερικές λεπτομέρειες για τους σύνηθεις τρόπους συγκόλησης... whistle

Καταρχήν, επειδή υπάρχει μεγάλη παρεξήγηση στην Ελλάδα, το argon δεν είναι τρόπος συγγόλησης αλλά αέριο.
Υπάρχουν τρείς διαφορετικοί τρόποι συγγόλησης, οι οποίοι μπορούν να γίνουν απο ιδιώτες.

1) Ο παλαιώτερος τρόπος είναι η κλασική λύση του "Οξυγόνου".
Γνωστό στα αγγλικά συνήθως ως oxy-acetylene welding, torch welding, gas welding κλπ

Είναι συνδιασμός οξυγόνου και εύφλεκτου αερίου όπως το προπάνιο και η ασετυλίνη.
Προτιμάτε η ασετυλίνη μιας και κάνει ποιο "καθαρές" κολλήσεις αλλά είναι και απο τα ακριβότερα εύφλεκτα αέρια.
Η χρήση του γίνετε λιώνοντας τις επιφάνεις προς συγκόληση και προσθέτοντας "κόλληση" ανάλογη του υλικού που κολλάμε.
Είναι τρόπος συγγόλησης με πολλούς περιορισμούς, δεν ενδείκνυτε για πάχος λιγότερο απο 1.5 χιλιοστά, οξυδώνει εύκολα τα μέταλλα προς συγκόληση, είναι "αργό" στην κόλληση και δημιουργεί στρεβλώσεις στα μέταλλα και σπάσιμο της συνοχής στις επιφάνειες γύρω απο την εργασία (κυρίως σε λεπτά μέταλλα).

Αυτά είναι τα αρνητικά του. Στη θετική μεριά έχουμε ότι ενας μάστορας που κατέχει την τέχνη κάνει κολλήσεις "διαμάντια" και με πολύ ισχυρούς δεσμούς κόλλησης αλλά και όμορφες κολλήσεις στο μάτι.
Πάραυτα, σπάνια θα υπάρξει η δυνατότητα να κολλήσουμε κάτι στο δίκυκλό μας με "οξυγόνο", πέρα απο εξατμίσεις σε "μαμά" πάχος, λαμαρίνες απο σασί κλπ. Στα θετικά του οξυγόνου είναι ότι με αλλαγή του μπροστινού εργαλείου συγκόλησης ...μπορεί να μετατραπεί σε "κόφτης" μετάλλων. Τέλος, με κασσιτεροκόλησση, μπρουτζοκόλληση κλπ μπορούμε να κολλήσσουμε ανόμοια υλικά (brazing).


2) Δεύτερον, έχουμε την απλή και σε όλους γνωστή μας "ηλεκτροσυγγόληση", πολλοί την αναφέρουν και σαν "τσιμπίδα" λόγω του εργαλείου συγκράτησης του ηλεκτροδίου. Στα αγγλικά είναι γνωστή και ως arc welding, stick welding κλπ
Γρήγορος τρόπος συγκόλησης, δεν χρειάζεται αέριο για να κολλήσει μιας και τα ίδια τα ηλεκτροδια έχουν πάστα η οποία καθώς καίγεται δημιουργεί αέριο, το οποίο εκτός του ότι αυξάνει τη θερμοκρασία γύρω απο τα υλικά μας δημιουργεί και μια ασπίδα προστασίας γύρω απο την κόλληση και δεν οξυδώνονται εύκολα τα μέταλλα κατά τη διάρκεια της συγκόλησης.
Απο εκεί και πέρα, δεν είναι και ο καλύτερος δυνατός τρόπος συγκόλησης και δεν κάνει για λεπτά μέταλλα.
Η χρήση του είναι κυρίως για σίδερο, γαλβάνι κλπ και γενικότερα, "παχιά" μέταλλα.


3) Τρίτος τρόπος συγκόλησης είναι η "αυτόματη", ή "σύρμα" ή όπως εσφαλμένα το λένε κάποιοι "αργκόν" ή "κοργκόν" λόγω των αερίων που χρησιμοποιούνται...
Στα αγγλικά είναι γνωστή ώς Mig (χρήση με αέριο) ή Mag (υπάρχει πάστα στο εσωτερικό του σύρματος-κόλλησης).
Γρήγορος τρόπος συγκόλησης, με σχετικά καλές ιδιότητες κολλήματος.
Η χρήση του γίνετε συνήθως με αέριο, κυρίως μίξη argon με διοξείδιο του άνθρακα (CO2), γνωστό ελληνιστή και σαν "Κοργκόν".

Οι περισσότερες κολλήσεις στις σύγχρονες μοτοσικλέτες είναι αυτοματοποιημένες μηχανές Mig.
Με το σημερινό μειωμένο κόστος και τον ευκολότερο τρόπο συγκόλησης έχει μπει πλέον σε πολλά σπίτια.
Επίσης, δεν ενδείκνυτε για λεπτά μέταλλα.


4) Τέταρτος τρόπος και η "ελίτ" της συγκόλησης είναι το Tig και επίσης αναφέρεται αρκετές φορές στην Ελλάδα σαν "αργκόν".
Πολύ αργός τρόπος συγκόλησης με αρκετές ομοιότητες με το "οξυγόνο" ώς προς το τρόπο κόλλησης.
Η χρήση του γίνετε με μια ηλεκτρική μηχανή (όπως και στις προιγούμενες περιπτώσεις) και αέριο, συνήθως σκέτο argon ή μίξη argon με ήλιο (Helium) για πιο εξωτικά μέταλλα.
Είναι ο μοναδικός τρόπος, όπου αν γίνει σωστά η κόλληση μπορεί να ξεπεράσει σε ισχυρότητα τις ίδιες επιφάνειες προς συγκόληση.
Είναι ο μοναδικός τρόπος σωστής συγκόλησης λεπτών μετάλλων (κολλάει απο ενα δοκάρι στήριξης κτιρίου μέχρι κουτάκι της coca cola...).
Είναι ο καλύτερος και πιο "καθαρός" τρόπος κόλλησης αλουμινίου, το μοναδικό που κολάει τιτάνιο, γιόκαλμπρο, χρυσό, brass κλπ
Πολλοί κατασκευαστές το χρησιμοποιούν ακόμη σε κάποιες μοτοσυκλέτες, σε αγωνιστικά επίπεδα το tig είναι μονόδρομος, μιας και εκτός του υσχυρότερου κολλήματος είναι και πιο "ελαφρύ".
Δυστυχώς, όπως και το "οξυγόνο" θέλει και κάποια "καρύδια" για να κολλήσεις σωστά. mcoffee


Στα μειoνεκτίματα είναι ότι χρειάζεται μπουκάλα 99% Argon (πανάκριβo αέριο) ενώ για κόλλημα σε τιτάνιο χρειάζεται και "ήλιο".
Εαν θέλουμε να κολλάμε αλουμίνιο, η "μηχανή" μας πρέπει να έχει δυνατότητες AC εκτός απο DC, οπότε ξεκινάμε με μηχανές κόστους συνήθως 2.000 ευρώ και άνω.


Αυτά.
Αν θέλετε να κολλάτε και να κόβεται, προτιμήστε το "οξυγόνο". Με λίγη υπομονή, μπορεί να κάνει σχεδόν τα πάντα.
Αν θέλετε να κολλάτε καλούτσικα χωρίς να χρειαστεί να έχετε εμπειρία, προτιμείστε τη Mig.
Αν θέλετε το καλύτερο δυνατό, το tig είναι μονόδρομος.
Αν θέλετε μια γενική μηχανή συγκόλησης για το σπίτι, πάρτε μια απλή ηλεκτροσυγκόληση.

Αυτά τα λίγα.

:scooter:


#26 toneless

toneless

    VFH Senior Member

  • Members
  • 139 Δημοσιεύσεις:
  • Μοντέλο Vespa/Lambretta:Ντεν έχω βέσπα καρντιά μου...

Καταχωρήθηκε 13 Αύγουστος 2009 - 14:27 μμ



Για τον φύλο που είχε "ηλεκτρολογικό" πρόβλημα ...αν και καθυστερημένα. :cafes:

Εαν το scooter σου έχει immobilizer και κόλλησες με ηλεκτροσυγκόληση, θα αργήσεις πολύ να το βάλεις μπροστά. :sok:

#27 NIKOSFLOU

NIKOSFLOU

    VFH Senior Member

  • Members
  • 1.103 Δημοσιεύσεις:
  • LocationL.A.

Καταχωρήθηκε 13 Αύγουστος 2009 - 14:37 μμ

Μπράβο φίλε toneless συμφωνώ απολύτως με την ανάλυσή σου.

#28 YiannisGPX

YiannisGPX

    Administrator

  • Members
  • 20.215 Δημοσιεύσεις:
  • LocationΑθήνα
  • Μοντέλο Vespa/Lambretta:Vespa PΧ125E

Καταχωρήθηκε 13 Αύγουστος 2009 - 14:44 μμ

:clap1: goodpost :swstos:

#29 travelmoto

travelmoto

    VFH Junior Member

  • Members
  • 32 Δημοσιεύσεις:

Καταχωρήθηκε 21 Σεπτέμβριος 2009 - 01:08 πμ

Γεια σας παιδιά
Ασχολούμαι για χρονια με κολλήσεις MIG
Αν χρειαστεί κάποιος κατι, ίσως να μπορώ να βοηθήσω
Είμαι απο Λάρισα



#30 Kyriakos Bertos

Kyriakos Bertos

    VFH Senior Member

  • Members
  • 883 Δημοσιεύσεις:

Καταχωρήθηκε 21 Σεπτέμβριος 2009 - 01:55 πμ

Γεια σας παιδιά
Ασχολούμαι για χρονια με κολλήσεις MIG
Αν χρειαστεί κάποιος κατι, ίσως να μπορώ να βοηθήσω
Είμαι απο Λάρισα


ωραίος!!! :clap:
απ'οτι κατάλαβα ασχολείσαι επαγγελματικά
με αυτού του είδους τα διακοσμητικά!
φοβερή δουλειά με πολύ φαντασία και δημιουργία....
...καμιά Vespa ή Lambretta θα μας παρουσιάσεις? ;-)