Μετάβαση στο περιεχόμενο


Φωτογραφία
- - - - -

Αλλαγή δίσκων συμπλέκτη - V50s


  • Αυτό το θέμα είναι κλειδωμένο Αυτό το θέμα είναι κλειδωμένο
1 απάντηση σε αυτό το θέμα

#1 vespoholic

vespoholic

    VFH Senior Member

  • Members
  • 4.034 Δημοσιεύσεις:

Καταχωρήθηκε 11 Οκτώβριος 2008 - 16:56 μμ

Μετά από απαίτηση του λαού ( ;-) )έλυσα σήμερα ένα σετ συμπλέκτη (από το μοτέρ V50S που έλυσα σε άλλο θέμα).
Σίγουρα είναι ένα θέμα που μπορεί να βρεί κανείς εύκολα μέσω του γνωστού μας ( whistle ) google αλλά όπως έχω εξηγήσει κάνω αυτή την προσπάθεια για τους αδερφούς που είτε δεν ξέρουν καλά αγγλικά είτε δεν τα καταφέρνουν καλά στο ψάξιμο στο net. Εν πάσει περιπτώσει για να υπάρχει σαν θέμα μαζί με τα υπόλοιπα.

Για να λύσουμε το γκρουπ δισκάκια-πλατώ χρειαζόμαστε το κατάλληλο εργαλείο για να συμπιέσουμε το ελατήριο του συμπλέκτη αλλά όπως θα έχετε καταλάβει προτιμώ να αποφεύγω τα "κατάλληλα εργαλεία lol
Χρησιμοποιώ αντ' αυτού ένα μπουλονάκι Μ8 10-12 πόντους (ολόπασο) και μερικές ροδέλες εκ των οποίων η μια είναι πιο φαρδιά (Μ12).

Δημοσιευμένη  εικόνα

Περνάμε το μπουλονάκι με τη φαρδιά ροδέλα από την έξω πλευρά του συμπλέκτη (αυτή που βλέπουμε όταν ανοίγουμε το καπάκι του συμπλέκτη στο μοτέρ) και σφίγγουμε μέχρι να μαζέψει το ελατήριο (δε χρειάζεται να βγάλουμε το άχτι μας στο σφίξιμο...)

Δημοσιευμένη  εικόνα

Αφού σφίξουμε το μπουλονάκι τότε με ένα κατσαβίδι (ή ότι έχουμε και μας βολεύει τέλος πάντων) βγάζουμε το περιμετρικό δαχτυλίδι της παραπάνω φωτο. Αυτό "κλειδώνει" το σετ δισκάκια-πλατώ-ελατήριο. Για να βγεί πιέζουμε τη μία άκρη του προς το κέντρο και συνεχίζουμε γύρω-γύρω μέχρι να βγεί.
Στη συνέχεια βγάζουμε το καπάκι που συγκρατιόταν από το περιμετρικό δαχτυλίδι

Δημοσιευμένη  εικόνα

και τώρα μπορούμε να πάρουμε στο χέρι δισκάκια-πλατώ και να μας μείνει μόνο το ελατήριο

Δημοσιευμένη  εικόνα

και ξεβιδώνουμε το μπουλόνι μέχρι να εκτονωθεί πλήρως το ελατήριο. Εάν έχετε φωτογραφική μνήμη δεν τρέχει τίποτα βγάλτε τα όλα και ρίξτε τα χύμα στο πλάι. Εάν είστε σαν κι εμένα (εγώ δεν ξεχνώ ΠΟΤΕ, απλά... δεν θυμάμαι πάντα... whistle ) καλλίτερα σημειώστε τη σειρά σ' ένα χαρτί ή αραδιάστε τα με τη σειρά που τα βγάλατε.

Δημοσιευμένη  εικόνα

Τα ελατήρια μπαίνουν το ένα μέσα στο άλλο και η τελευτάια ροδελίτσα μπαίνει στο επάνω μέρος του μικροτερου ελατηρίου.
Όπως βλέπετε επάνω ο τύπος που είχε το μοτεράκι ήταν ψιλογκαζάκιας και ήθελε διπλό ελατήριο και 4 δισκάκια (αυτά που είναι μαύρα απ'το λάδι). Αυτή η επιλογή είναι προκειμένου να έχουμε πιο ισχυρό συμπλέκτη που δεν πατινάρει εύκολα. Κατά κανόνα τα δισκάκια είναι 3.
Στην παρακάτω φωτογραφία φαίνεται η φθορά του δίσκου καθώς και η ταλαιπωρία που έχει τραβήξει το σύστημα (βλέπε τα χτυπημένα αυτάκια του πλατώ).

Δημοσιευμένη  εικόνα

Τα καινούρια δισκάκια δεν πρέπει να τοποθετηθούν στεγνά. Καλό είναι να μουλιάσουν στο λάδι του σασμάν για λίγη ώρα πριν τοποθετηθούν. Έτσι αποφεύγεται η έντονη φθορά στην οποία υπόκεινται μέχρι να κυκλοφορίσει το λάδι και να μουσκέψουν με τη χρήση. Στην προκειμένη περίπτωση τα δισκάκια δεν αλλάχθηκαν (το σετάκι το έλυσα για το φόρουμ κι όχι για να το χρησιμοποιήσω κάπου...).

Εννοείται ότι για το δέσιμο ακολουθούμε την αντίστροφη διαδικασία ευθυγραμμίζοντας τα αυτάκια από τα δισκάκια και τα πλατώ έτσι ώστε να ταιριάξουν στο καλαθάκι που σφίγγει το ελατήριο το οποίο το έχουμε σφίξει με τον αντίστροφο τρόπο που το ξεσφίξαμε.

Δημοσιευμένη  εικόνα

Εάν έχετε απορίες μη διστάσετε...
Καλή διασκέδαση!
  • master likes this

#2 vespoholic

vespoholic

    VFH Senior Member

  • Members
  • 4.034 Δημοσιεύσεις:

Καταχωρήθηκε 16 Οκτώβριος 2009 - 20:49 μμ

Μια λεπτομέρεια που δεν την ανέφερα την προηγούμενη φορά.

Από την πλευρά του σαζμάν αφαιρούμε την ασφαλειο-ροδέλα που κρατά την καμπάνα του συμπλέκτη
Δημοσιευμένη  εικόνα
και με ένα διακριτικό χτύπημα (εννοείται με κάποιο κομάτι ξύλο για προστασία ή με την ματσόλα) ξεσφηνώνουμε την καμπάνα του συμπλέκτη.
Γιατί να το κάνουμε αυτό? Για την περίπτωση που θέλουμε να αλλάξουμε γρανάζωμα (σετάκι εννοείται: γρανάζι στροφάλου-καμπάνα) ή για να αλλάξουμε ρουλεμάν.

Tip: Στρίβουμε μέχρι η μεγάλη εγκοπή της καμπάνας να έρθει προς τη μεριά του ταμπούρου για να μπορέσουμε να βγάλουμε την καμπάνα έξω.(φώτο σύντομα) ;-)