Μετάβαση στο περιεχόμενο


Φωτογραφία
- - - - -

Αλλαγή σταυρού


  • Αυτό το θέμα είναι κλειδωμένο Αυτό το θέμα είναι κλειδωμένο
1 απάντηση σε αυτό το θέμα

#1 vespoholic

vespoholic

    VFH Senior Member

  • Members
  • 4.034 Δημοσιεύσεις:

Καταχωρήθηκε 16 Οκτώβριος 2009 - 20:32 μμ

Συνεπής (λέμε τώρα...) στην μετάδοση τεχνικής γνώσης προς άπαντα τα μέλη, συνεχίζω με την προσθήκη του παρόντος θέματος.

Ένας από τους κυριότερους λόγους που θέλει κάποιος να ανοίξει ένα μοτέρ είναι η αλλαγή του «σταυρού».
Ο σταυρός είναι το εξάρτημα εκείνο μέσω του οποίου επιλέγουμε τις ταχύτητες και που εάν φαγωθεί μπορεί να «βάζει-βγάζει» ταχύτητα κατά τη βούληση του.

Τα εργαλεία που χρειαζόμαστε για την συγκεκριμένη εγχείρηση είναι:

1. Ένα καλοχτυπημένο φραπεδάκι με τουλάχιστον τρία μεγάλα παγάκια ή τέσσερα μέτρια (εννοείται πως όσο περισσότερα τόσο καλύτερα)

2. Ένα μυτοτσίμπιδο (το ανάποδο, αυτό που ανοίγει όταν σφίγγουμε το χέρι)

3. Ένα παλιόπανο

4. Ένα σουγιαδάκι του Ελληνικού Στρατού που κάνει για όλες τις δουλειές (το πιο πιθανό είναι να μην χρειαστεί πουθενά αλλά αν χρειαστεί, σίγουρα θα δώσει λύση…)

5. Σακουλάκια για την φύλαξη των διαφόρων εξαρτημάτων.

6. Ένας μαρκαδόρος



Έχουμε λοιπόν ανοιγμένο το μοτέρ (βλέπε αντίστοιχο θέμα) και έχουμε χτυπήσει με μια ματσόλα ή με ένα κομμάτι ξύλο και ένα σφυρί και έχουμε πάρει το σαζμάν (δευτερεύοντας άξονας) στο χέρι.
Δημοσιευμένη  εικόνα

Δεν θέλω σχόλια για την "επιφάνεια εργασίας" whistle.
Από το σημείο αυτό η διαδικασία αλλαγής του σταυρού είναι πολύ απλή, εύκολη και γρήγορη και δεν παίρνει χρόνο παραπάνω από λίγες ρουφηξιές καφέ, ή λίγες ρουφηξιές τσιγάρου (ή συνδυασμό και των δύο…)

Ξεκινάμε βγάζοντας τη ασφαλειο-ροδέλα με το μυτοτσίμπιδο και βγάζουμε και τη ροδέλα ακριβώς από πίσω της.
Δημοσιευμένη  εικόνα

Αφαιρούμε τα γρανάζια ένα-ένα και σημειώνουμε με ένα μαρκαδοράκι την έξω πλευρά τους, ή τα βάζουμε όλα μαζί με τη σειρά που τα βγάλαμε και τα δένουμε με ένα τάιραπ (ή ταινία) για να μην μπερδευτούμε στην επανατοποθέτηση.
Όπως ίσως παρατηρήσετε στη φωτογραφία, εγώ δεν τα έχω μαρκάρει, ούτε τα έχω δέσει γιατί μπορώ και αναγνωρίζω τις όψεις τους αλλά αυτό (το να μην τα σημαδέψετε) δεν είναι κάτι που σας το συνιστώ.
Δημοσιευμένη  εικόνα

ΠΡΟΣΟΧΗ: Δώστε μεγάλη προσοχή στο παραπάνω βήμα και σημειώστε ή τέλος πάντων εξασφαλίστε ότι τα γρανάζια θα μπουν ΟΠΩΣ ΑΚΡΙΒΩΣ ΒΓΗΚΑΝ, γιατί αν ένα γρανάζι μπει ανάποδα τότε δεν θα δουλεύει το σαζμάν και θα το διαπιστώσετε πολύ αργά…

Επόμενο βήμα, η αφαίρεση της πίσω ασφαλειο-ροδέλας (και της αντίστοιχης απλής ροδέλας).
Μην νοιαστείτε για το μαρκάρισμα καθώς είναι ίδιες με τις αντίστοιχες μπροστά.
Δημοσιευμένη  εικόνα

Τώρα μπορούμε να δούμε το σταυρό στις διάφορες θέσεις απλά τραβώντας τον με το χέρι.
4η ταχύτητα
Δημοσιευμένη  εικόνα


3η ταχύτητα
Δημοσιευμένη  εικόνα


2η ταχύτητα
Δημοσιευμένη  εικόνα


Νεκρά
Δημοσιευμένη  εικόνα


και 1η ταχύτητα
Δημοσιευμένη  εικόνα

Οι πιο παρατηρητικοί θα πρόσεξαν τα σημάδια που κάνουν οι έδρες των γραναζιών πάνω στον άξονα.
Αυτά μπορεί να βοηθήσουν κάποιον που έχει μπερδέψει τις όψεις των γραναζιών (θα πρέπει δηλαδή όταν τοποθετηθούν να πατούν στα ίδια σημάδια).

ΠΡΟΣΟΧΗ: ΜΗΝ ΤΡΑΒΗΞΕΤΕ ΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟ ΠΙΟ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΗΝ 1η ΤΑΧΥΤΗΤΑ. Τουλάχιστον όχι πριν τυλίξετε τον άξονα με ένα πανί.
Έτσι θα γλυτώσετε το ψάξιμο όταν οι μπίλιες και το ελατήριο που βρίσκεται κάτω από τον σταυρό πεταχτούν στον αέρα.

Τυλίγουμε λοιπόν τον άξονα και τραβάμε μέχρι να βγει ο σταυρός. Με λίγη προσοχή ανοίγουμε το πανί φροντίζοντας να μην μας πέσουν οι δύο μπίλιες των 7mm και το ελατήριο.
Δημοσιευμένη  εικόνα

Και voila! ο σταυρός βγήκε και μπορούμε να τον αντικαταστήσουμε με έναν νέο. Η φθορά του σταυρού εντοπίζεται στα εξωτερικά άκρα του (βλέπε βέλη). Ο συγκεκριμένος δεν είναι πάρα πολύ φθαρμένος όμως έχει εμφανή σημάδια ταλαιπωρίας.
Δημοσιευμένη  εικόνα
Δημοσιευμένη  εικόνα

Tip: Μην πετάξετε τον παλιό και φθαρμένο σταυρό. Η αλλαγή σταυρού γίνεται πιο εύκολα και πιο γρήγορα στην περίπτωση που έχουμε έναν παλιό σταυρό.
Απλά τοποθετούμε από την αντίθετη μεριά τον παλιό και σκουντάμε (προσέχοντας να εφάπτονται διαρκώς οι δύο σταυροί) μέχρι να βγάλουμε τον ήδη τοποθετημένο.
Με αυτόν τον τρόπο ο παλιός σταυρός που βάλαμε από την άλλη πλευρά (στη φωτο ο καθαρός από δεξιά) κρατάει τις μπίλιες στη θέση τους μέχρι να τοποθετήσουμε έναν νέο.
Δημοσιευμένη  εικόνα

Τώρα βέβαια στην περίπτωση που δεν έχετε κάποιον παλιότερο σταυρό (και είναι το πιθανότερο, καθώς αν έχετε κάποιον παλιό μάλλον δε χρειάζεστε αυτές τις οδηγίες για την αλλαγή του.) και έχετε βγάλει τις μπίλιες με το πανί, θα πρέπει να επανατοποθετήσετε τις μπίλιες και το ελατήριο με το δύσκολο τρόπο.
Θα πρέπει δηλαδή να βάλετε το ελατήριο και τη μία μπίλια από τη μια πλευρά βάζοντας το σταυρό λίγο λοξά ώστε να μην αφήνει τη μπίλια να βγει έξω
Δημοσιευμένη  εικόνα
ενώ ταυτόχρονα πιέζετε την μπίλια από την άλλη πλευρά με ένα κατσαβίδι και το σταυρό προς τα μέσα. Είναι πιο εύκολο (ή τουλάχιστον έτσι μου φαίνεται) αν πιέσετε πρώτα το ελατήριο να σκαλώσει κάτω από το σταυρό και ύστερα να σπρώξετε τη μπίλια.
Δημοσιευμένη  εικόνα
Α.. μάλιστα! Από πεντικιούρ σκίζω... να είχα και ίσια δάχτυλα...

Στην περίπτωση που δεν σκοπεύετε να προχωρήσετε στην αλλαγή του σταυρού άμεσα τότε καλό είναι να «σακουλοποιήσετε» ανά ομάδες τα σχετικά εξαρτήματα (ροδέλες κλπ) σημειώνοντας πάνω στη σακούλα περί τίνος πρόκειται ώστε να μην τα βρείτε σκούρα όταν ξαναπιαστείτε με το ίδιο θέμα.

Τελευταίο σημείο προσοχής, είναι το μέγεθος του σταυρού. Ο συγκεκριμένος είναι από V50s και είναι 50,2mm μετρημένος στο μήκος του(υπάρχει και 51mm που μπαίνει σε κάποια μοντέλα).
http://www.sip-scoot...20-0d200f78f74b

Εάν πάτε από κατάστημα με τον παλιό στο χέρι όλα καλώς. Αν όμως είτε παραγγέλλετε από το ίντερνετ είτε μέσω τρίτου, θα πρέπει να προσέξετε το μέγεθος προκειμένου να μην έχετε λειτουργικά προβλήματα που πάλι κι εδώ δυστυχώς θα τα διαπιστώσετε όταν θα είναι πολύ αργά. Ποιο είναι δηλαδή το «εν κατακλείδι» συμπέρασμα του θέματος? : Προσοχή. Το μέγεθος μετράει…

Συγγνώμη για την ποιότητα των φωτογραφιών.
Καλή δουλειά!
  • Dimitris Katsiris likes this

#2 vespoholic

vespoholic

    VFH Senior Member

  • Members
  • 4.034 Δημοσιεύσεις:

Καταχωρήθηκε 29 Οκτώβριος 2009 - 12:33 μμ

Προστέθηκε φωτογραφία αλλαγής του σταυρού με τη βοήθεια ενός παλιού.