Welcome to Vespa Forum Hellas

Εγγραφείτε τώρα για να αποκτήσετε πρόσβαση σε όλες τις λειτουργίες μας. Αφού εγγραφείτε και συνδεθείτε, θα μπορείτε να συνεισφέρετε σε αυτόν τον ιστότοπο υποβάλλοντας το δικό σας περιεχόμενο ή απαντώντας σε υπάρχον περιεχόμενο. Θα μπορείτε να προσαρμόσετε το προφίλ σας, να λάβετε σημεία φήμης ως ανταμοιβή για την υποβολή περιεχομένου, ενώ ταυτόχρονα θα επικοινωνείτε με άλλα μέλη μέσω των δικών σας ιδιωτικών εισερχομένων, καθώς και πολλά άλλα! Αυτό το μήνυμα θα καταργηθεί μόλις συνδεθείτε.

  • Announcements

    • ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΝΕΑΣ ΕΔΡΑΣ   09/27/2018

      ΑΘΗΝΑΪΚΗ ΛΕΣΧΗ VESPA ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΝΕΑΣ ΕΔΡΑΣ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ 
      Αγαπητά μέλη, 
      με χαρά σας προσκαλούμε στα εγκαίνια του νέου μας χώρου, που θα γίνουν το ΣΑΒΒΑΤΟ, 6 / 10 / 2018, ΩΡΑ 19:00, για να σας κεράσουμε μεζεδάκια, γλυκό και κρασί. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ : Βασιλείου του Μεγάλου 39, Αθήνα (πίσω από την εκκλησία του Αγ. Βασιλείου - Ρουφ) 
      ΧΑΡΤΗΣ : https://goo.gl/z4ggNk Σας περιμένουμε όλους με χαρά, 
      Το Δ.Σ. __________________ ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΦΑΓΗΤΑ ΕΓΚΑΙΝΙΩΝ
      Σ' αυτή τη λέσχη όλα τα κάνουμε εθελοντικά. Το ίδιο θα κάνουμε και για το κέρασμα των εγκαινίων.
      Για την εθελοντική προετοιμασία φαγητού, γλυκών κλπ. επικοινωνήστε άμεσα με τον υπεύθυνο εκδηλώσεων, χοροεσπερίδων, γάμων, πανηγυριών και γλεντιών γενικά, Μάκη Παρασκευαίδη στο 6930 718 216.
      Η συμμετοχή όλων μας είναι απαραίτητη, γιατί είμαστε όλοι μια ωραία ατμόσφαιρα !!! 

fidel

Members
  • Content count

    1,202
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

21 Excellent

About fidel

  • Rank
    VFH Senior Member
  • Birthday 01/01/1

Contact Methods

  1. Πολυ σκοταδι!!!!!!!! lol lol lol lol3 lol3 lol3 lol lol lol
  2. 101 Tips for Bikers

    76. Κανε το σταυρό σου πριν ξεκινήσεις!!! lol 77. Αν κάτι δεν πάει καλά κοιτα την οδηγία 76!!! lol
  3. ΤΡΕΕΕΞ sudaΤΕ!!!!!!
  4. Τα μυστικά της στροφής Λοιπόν αυτό που μας κάνει να κλείνουμε το γκάζι είναι ο φόβος για το άγνωστο. Δεν γνωρίζουμε αυτά που χρειαζόμαστε να στρίψουμε με ασφάλεια στην στροφή. Τα οποία είναι. 1) Το πόσο κλειστή είναι η στροφή. 2) Την πρόσφυση του δρόμου. (πόσο "κρατάει" δηλαδή) 3) Την γραμμή που πρέπει να ακολουθήσουμε κατά την στροφή. δηλαδή που αρχίζουμε να στρίβουμε και την καμπύλη που θα διαγράψουμε μέσα στην στροφή. 4) Την ταχύτητα που πρέπει να έχουμε μέσα στην στροφή. 50? - 80?- 100? 20? κλπ 5) Τον περιβάλλοντα χώρο. (αν έχει λακκούβες, νερά, λάδια, κλπ.) Πόσοι από εμάς και σε πόσες στροφές έχουμε αρχίσει να στρίβουμε και τελικά ανακαλύπτουμε ότι η στροφή δεν είναι όπως νομίζαμε και είπαμε τον δεσπότη Παναγιώτη μέχρι να μπορέσουμε να φρενάρουμε η να αποφύγουμε το τρακάρισμα με το απέναντι διερχόμενο αυτοκίνητο η την πτώση... Για να γνωρίσεις το άγνωστο μπορείς με έναν και μόνο τρόπο να αποκτήσεις γνώσεις. Το να πας σε κάθε στροφή και να την επαναλαμβάνεις μέχρι που να την μάθεις θα χρειαστείς 100 χρόνια για να μάθεις τις στροφές της γειτονιάς σου οπότε η επανάληψη δεν είναι η λύση. Αυτό που πρέπει να πετύχεις είναι φτάνοντας στην στροφή να σου λέει η στροφή με την πρώτη ματιά, είμαι έτσι πατάς εδω και στρίβεις με τόσα. Θα γράψω με την ησυχία μου το πως μας είπε ο ΑΝΤΙ τι να κάνουμε και θα σας το ποστάρω. Υπομονή. Λοιπόν …. 1) Το πόσο κλειστή είναι η στροφή. Πλησιάζοντας σε μια στροφή από μακριά το πρώτο που αντιλαμβανόμαστε ασφαλώς είναι το αν είναι δεξιά η αριστερή η στροφή. Αυτό που πρέπει όμως να καταλάβουμε αμέσως είναι το πόσο κλειστή είναι η στροφή. Αυτό μας το λέει ο περιβάλλων χώρος. Αν έχει μπαριερα και βλέπουμε ότι μέχρι το <<σημείο εξαφάνισης 1*>> η μπαριερα στρίβει συμπεραίνουμε ότι η στροφή συνεχίζετε οπότε καταλαβαίνουμε ότι η στροφή είναι τουλάχιστον 90 μοιρών, αντίστοιχα αντιλαμβανόμαστε για μπαριερα, δέντρα η πρασινάδα που μπορεί να υπάρχουν, η οτιδήποτε που με την πρώτη ματιά θα μας δώσει πληροφόρηση για το πόσο κλειστή είναι η στροφή. Αν δούμε ότι η μπαριερα - δέντρα - χόρτα κλπ πριν το σημείο εξαφάνισης ισιώνουν σημαίνει ότι η στροφή είναι μικρότερη από 90 μοίρες και έτσι γίνονται πιο εύκολα τα πράγματα γιατί βλέπουμε το που τελειώνει η στροφή. 2) Την πρόσφυση του δρόμου. (πόσο "κρατάει" δηλαδή) Αυτό που μπορούμε να δούμε πλησιάζοντας την στροφή είναι αν ο δρόμος από φαρδύς που είναι μπροστά μας στην συνέχεια κατά την διάρκεια της στροφής λεπταίνει και πόσο. Αν πριν το σημείο εξαφάνισης ο δρόμος είναι μια χοντρή γραμμή αυτό σημαίνει ότι έχει θετική κλήση και θα κρατήσει, όσο λεπταίνει ο δρόμος και γίνετε γραμμή τόσο σημαίνει ότι η κλήση είναι όλο και προς το αρνητικό, που σημαίνει μικρότερο κράτημα. Αν στον δρόμο φαίνονται μόνο τα χαλίκια στο εσωτερικό μέρος του και καθόλου ο ασφαλτοτάπητας σημαίνει ότι ο δρόμος έχει αρνητική κλήση και θα γλιστρήσει πολύ. 3) Την γραμμή που πρέπει να ακολουθήσουμε κατά την στροφή. Δηλαδή που αρχίζουμε να στρίβουμε και την καμπύλη που θα διαγράψουμε μέσα στην στροφή. Έχοντας αυτά τα 2 πρώτα στο μυαλό μας σχεδιάζουμε το πόσο θα γείρουμε την μοτο μας και το τι γραμμή θα ακολουθήσουμε στην στροφή. 4) Την ταχύτητα που πρέπει να έχουμε μέσα στην στροφή. 50? - 80?- 100? 20? κλπ Έχοντας τα 3 πρώτα στο μυαλό μας δηλαδή το πόσο κλειστή είναι η στροφή, το πόσο κρατάει η στροφή, και το τι γραμμή θα ακολουθήσουμε και πόσο θα γείρουμε την μοτο μας ρυθμίζουμε την ταχύτητα εισόδου στην στροφή ώστε να μην μπούμε με πολλά αλλά ούτε και με λίγα. 5) Τον περιβάλλοντα χώρο. (αν έχει λακκούβες, νερά, λάδια, κλπ) Έχοντας τα παραπάνω στο μυαλό μας ελέγχουμε τον περιβάλλοντα χώρο για την κατάσταση του. Έχει λακκούβες? Έχει νερά? Έχει λάδια? Κλπ τουλάχιστον για όσο βλέπουμε. Με αυτά τα 5 πράγματα στο μυαλό μας έχουμε φτάσει στην στροφή με το καλύτερο δυνατό έλεγχο και μπαίνουμε με το 60% των δυνατοτήτων μας. Και αυτό γιατί δεν μπορούμε να ελέγξουμε 100% την στροφή. Αν πίσω από το σημείο εξαφάνισης δεν είναι κάποιο εμπόδιο. Αν δεν έχει λάδια, κλπ ΑΛΛΑ και το αν δεν είναι ΠΕΤΑΛΟ. (Για αυτό θα αναφερθούμε αργότερα το τι κάνουμε αν η στροφή που υπολογίσαμε για 90 μοιρών αποδεχτεί κατά την διάρκεια της στροφής και ενώ είμαστε πλαγιασμένοι είναι τελικά 180 μοιρών και το τι κάνουμε.) Για να μπορέσουμε να φτάσουμε να μπαίνουμε με το 60% των δυνατοτήτων μας θα πρέπει να κάνουμε πολλές ασκήσεις με το 20 η 30% των δυνατοτήτων μας και μέρα με την μέρα θα φτάσουμε στο 60 + % χωρίς να το καταλάβουμε και χωρίς να πέσουμε. Το ότι οι εκπαιδευτές μας αντιμετώπιζαν σαν ανθρώπους που δεν ξέραμε να οδηγούμε ήταν μόνο και μόνο για να μας βάλουν να κινούμαστε με μεγάλο ποσοστό ασφαλείας. Και όταν αισθάνεσαι ασφαλής τότε μπορείς να συγκεντρωθείς στην άσκηση. Αν πας με την ταυτότητα στο στόμα τότε μαθηματικά αποδεδειγμένο θα τσακιστείς. Στα μαθήματα όταν θα μπαίναμε να κάνουμε πρακτική το πρώτο σεζόν του πρώτου λεβελ μας είπε. Θα μπείτε μέσα και θα κάνετε έναν γύρο στην πίστα με τον τρόπο που ξέρετε μέχρι τώρα να οδηγείτε και θα ξαναμπείτε στα πιτς. Στο σασμάν 4η ταχύτητα και δεν θα πατήσετε πουθενά φρένο. Ου εντάξει κανένα πρόβλημα και χάχανα γελάκια κλπ. Όταν ήταν να μπούμε ήμασταν κατακόκκινοι από την ανυπομονησία να μπούμε να κάνουμε την άσκηση, μετά τον πρώτο αναγνωριστικό γυρίζουμε 22 φαντάσματα άσπροι σαν το βαμβάκι από τον φόβο μας μπήκαμε στα πιτς. Πως τα πήγατε? Είπε ο ΑΝΤΙ Είπαμε τον δεσπότη Παναγιώτη από τον φόβο μας. Όλοι πήγαμε να πέσουμε 5-6 φορές στις 15 στροφές της πίστας. Ωραία (????!!!!) τώρα θα μπείτε και θα κάνετε την άσκηση με το γκάζι…(θα το πούμε στην συνέχεια) Στο δεύτερο σεσιον ήταν αναγνώριση της στροφής. Αυτό που λέμε τώρα δηλαδή. Μετά από 10 περίπου γύρους στην πίστα με 4η και χωρίς φρενάρουμε μάθαμε να κλίνουμε το γκάζι πιο πριν από την στροφή τόσο όσο να φτάσουμε στην στροφή με την ιδανική ταχύτητα εισόδου και να έχουμε αναγνωρίσει την κάθε στροφή. Οι στροφές με μια ματιά που τους ρίχναμε μας έλεγαν ΕΙΜΑΙ ΕΤΣΙ ΜΠΕΣ ΕΔΩ ΜΕ ΤΟΣΑ τα γόνατα έξυναν στον ασφαλτοτάπητα στις ίδιες στροφές που πριν λίγη ώρα είχαμε γίνει άσπροι από τον φόβο μας κινούμενοι με 0 χιλιόμετρα και τώρα οι εκπαιδευτές με 2-3 κουβέντες και με 1-2 υποδείξεις μας είχαν κάνει να πετάμε και να έχουμε τον απόλυτο έλεγχο 1* Σημείο εξαφάνισης λέμε αυτό το σημείο που μας εμποδίζει στην στροφή να δούμε την στροφή καθ όλη την διάρκεια της αυτό μπορεί να είναι πχ σε μια δεξιά στροφή, τα δέντρα στην άκρη του δρόμου , η τα χώματα της πλαγιάς, η ένας μαντρότοιχος από αυλόγυρο, η ένα σπίτι κλπ. Το όποιο μας μειώνει την ορατότητα και δεν βλέπουμε το τελείωμα της στροφής. Απόλυτος έλεγχος του γκαζιού Ένα από τα βασικότερα πράγματα που πρέπει να ξέρουμε είναι το γκάζι. Ο απόλυτος έλεγχος του γκαζιού μας δίνει την δυνατότητα να χειριζόμαστε την μοτο μας με ασφάλεια. Έχουμε μια μοτο που κινείτε στην ευθεία. Η μοτο αυτή κατά την διάρκεια της ευθείας πρέπει να είναι μπροστόβαρη. Και ο λόγος είναι απλός. Όσοι έχετε οδηγήσει μοτο εντουρο που έχουν πιο έντονο το πρόβλημα θα είδατε ότι με την μπαγαζιερα φορτωμένη πίσω η μοτο μετά από κάποια χιλιόμετρα αρχίζει και παρουσιάζει ταλαντώσεις ως προς τον διαμήκη της άξονα. Δηλαδή ενώ κινούμαστε στην ευθεία αισθανόμαστε το τιμόνι να παίζει και το σώμα μας να κάνει δεξιά αριστερά. Αυτό οφείλετε στο ότι δεν έχει βάρος στο τιμόνι της. Ένα παράδειγμα είναι οι σουπερ σπορ μοτο που βάζουν τον οδηγό επάνω από το τιμόνι ώστε να έχει κατά την διάρκεια της ευθείας κατά 60% το βάρος μπροστά και κατά 40% το βάρος πίσω. Αυτό κατά την διάρκια της ευθείας. Τι γίνετε όμως όταν φτάσουμε στην στροφή. Αν μπούμε και στρίψουμε με την μοτο μας να έχει το μεγαλύτερο φορτίο της μπροστά, το λάστιχο δεν θα μπορέσει να αντεπεξέλθει και θα γλιστρήσει. Πρέπει λοιπόν να μεταφέρουμε το βάρος στον πίσω τροχό. Πως θα γίνει αυτό? Δεν μπορούμε με το που θα φτάσουμε στην στροφή να αρχίσουμε να ξηλώνουμε εξαρτήματα από μπροστά και να τα πάμε πίσω και μετά στην ευθεία να τα ξαναβάζουμε πίσω. Πως θα μεταφέρουμε λοιπόν το βάρος? Θα έχετε δει ότι όταν ξεκινάτε με πολύ γκαζι στο φανάρι η μοτο έχει τάση να τραβήξει σούζα. Αυτό σημαίνει ότι δίνοντας γκάζι μεταφέραμε το βάρος από τον μπροστά τροχό προς τον πίσω και ο μπροστινός ελάφρωσε και αν επιμείνουμε θα σηκωθεί σούζα. Αυτό λοιπόν θα κάνουμε και στην στροφή. Γέρνουμε την μοτο μας τόσο ώστε να αρχίσει να κατευθύνετε προς το σημείο που θέλουμε στο κέντρο της στροφής και μόλις πάρει την σωστή κλήση αρχίζουμε και επιταχύνουμε αυξάνοντας σταδιακά το γκάζι τόσο ώστε μέσα στην στροφή να επιτύχουμε να φέρουμε σταδιακά στο κέντρο της στροφής που είναι και η μεγαλύτερη κλήση το βάρος στο επιθυμητό 40% εμπρός και 60% πίσω τώρα πια. Όσο πιο κοντά σε αυτά τα ποσοστά κατανομής φορτίου φέρουμε την μοτο τόσο καλύτερα και ασφαλέστερα θα στρίψουμε. Θα έχετε παρατηρήσει ότι όλες οι μοτο υψηλών επιδόσεων έχουν τον πίσω τροχό μεγαλύτερο σε πάχος. Αυτό χρειάζεται για δυο λόγους. Ο ένας είναι η διαχείριση της ισχύος και ο άλλος είναι ότι κατά την διάρκεια της στροφής, που η μοτο και ιδιαίτερα τα λάστιχα της, δέχονται μεγάλες καταπονήσεις, να αντέξει το πίσω λάστιχο να δεχτεί το φορτίο της μοτο χωρίς να γλιστρήσει. Κατά την διάρκια της στροφής ΔΕΝ ΚΛΕΙΝΟΥΜΕ ΤΟ ΓΚΑΖΙ. Κρατάμε το γκάζι ΣΤΑΘΕΡΑ ΑΥΞΑΝΟΜΕΝΟ για να πετυχουμε σταθερά επιταχυνόμενη την μοτο μας, κατά την διάρκεια της στροφής, ΔΕΝ φρενάρουμε αλλά ούτε μειώνουμε το γκαζι. Πρέπει από την στιγμή που θα πάρει την επιθυμητή κλήση η μοτο να είναι σταθερά επιταχυνόμενη. Αν κλείσουμε το γκαζι η φρενάρουμε η οτιδήποτε κάνουμε που κόψει την επιταχυνόμενο ρυθμό της μοτο μας θα έχουμε απότομη μεταφορά φορτίου στον εμπρός τροχό ο όποιος θα γλιστρήσει και θα πέσουμε από μπροστινό. Αν δεν γλιστρήσει τότε η μεταφορά φορτιού θα κάνει την μοτο μας να σηκωθεί από την κλήση που έχει με αποτέλεσμα να ανοίξει η γραμμή μας και αν είναι αριστερή στροφή να βρεθούμε στην μπαριερα η στο χωράφι. Αν είναι δεξιά θα βρεθούμε στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας. Όπως είπε ο εκπαιδευτής μας ο ΑΝΤΙ αν σε βάλουν να περάσεις πάνω από μια χαράδρα και έχεις ένα χοντρό σχοινί και ένα λεπτό από πιο θα πας να περάσεις? Όποτε γιατί να θέλεις να στηρίξεις το βάρος της μοτο σου στο μικρό λάστιχο? Όπως είπε ο αντι .Αν κατά την διάρκεια της στροφής δεν μπορέσεις να πάρεις με μια γκαζιά την στροφή αλλά φρενάρεις η μειώσεις το γκαζι τότε μόλις τελειώσεις την στροφή σταμάτησε στην άκρη και σκέψου. Πρέπει να βρεις τι λάθος έκανες γιατί στην επόμενη στροφή μπορεί να μην σταθείς τόσο τυχερός και να την πάθεις. Για την περίπτωση που χρηαστη να φρενάρεις μέσα στην στροφή γιατί υπάρχει κίνδυνος θα ασχοληθούμε αργότερα που θα έχουμε μάθει για το γυροσκοπικό φαινόμενο… Το γυροσκοπικό φαινόμενο το κάνετε κάθε μέρα και δεν το καταλαβαίνετε. Δεν στρίβει η μοτο χωρίς το γυροσκοπικό. Για να μπορέσετε να κατανοήσετε το φαινόμενο κάντε το εξής. Βάλτε το αριστερό σας χέρι πάνω στην τάπα του ρεζερβουάρ. Με το δεξί χέρι σπρώξτε το τιμόνι για να στρίψει η ρόδα αριστερά, θα δείτε ότι η μότο έστριψε δεξιά. Τραβήξτε τώρα το τιμόνι να στρίψει ο τροχός δεξιά, θα δείτε ότι η μότο έστριψε αριστερά. Κάθε μέρα το κάνουμε ασυναίσθητα αλλά δεν το καταλαβαίνουμε και όταν το ακούμε μας φαίνεται χαζό. Αλλά όμως το κάνουμε και δεν το ξέρουμε. και αλλά κόλπα όποτε θέλετε να σας τα εξηγήσω να τα κατανοήσετε Σπρώχνουμε προς το μέρος που θέλουμε να πάμε. Πρόσεχε όμως, όταν η μότο είναι όρθια και θέλεις να κάνεις απότομα αριστερά, πχ να αλλάξεις λωρίδα, τότε σπρώχνεις αριστερά, ανοίγεις το γκάζι και ρίχνεις το σώμα σου λίγο αριστερά. Αν όταν είναι όρθια η μότο και κάνεις απλά ένα σπρώξιμο στο τιμόνι τότε θα κάνεις μια μικρή αλλαγή πορείας και θα συνεχίσει ευθεία. (πχ για να αποφυγής μια λακκούβα στον δρόμο σου) Δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα. Η τέχνη της στροφής είναι πολύ μεγάλη. Κατά πρώτον αυτό που πρέπει να ξέρεις είναι ότι. 1) Στην στροφή το γκάζι είναι σταθερά αυξανόμενο. Από την στιγμή που θα γύρεις, το γκάζι πρέπει να ανοίγει συνεχώς. Αν δεν είναι σταθερά αυξανόμενο κατά 99,99% θα πέσεις από μπροστινό. 2) Ότι κάνεις το κάνεις πριν την στροφή, μέσα στην στροφής το μόνο που κάνεις είναι να επιταχύνεις. 3) Μέσα στην στροφή τα χέρια από την στιγμή που έγινε το γυροσκοπικό ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΘΕΣΗ ΣΤΟ ΤΙΜΟΝΙ. Το ιδανικότερο είναι να μπορούσαμε να το αφήσουμε και να έχουμε το γκάζι σε έναν ροοστάτη πάνω στο ρεζερβουάρ και να επιταχύνουμε. αυτό σημαίνει ότι το τιμόνι κατά την στροφή δεν το κρατάμε γερά. Δεν είναι ταύρος η μότο να την πιάνουμε από τα κέρατα. Αν έχετε δει σε αγώνες κατά την διάρκεια της στροφής πολλές φόρες η μοτο κάνει άγριες ταλαντώσεις, μετά <<φτύνει>> τον οδηγό στην πίστα, ισιώνει μόνη της και ταξιδεύει μέχρι να βρει εμπόδιο. Αυτό λοιπόν μας δείχνει ότι η μότο και να στρίβει ξέρει και να πηγαίνει ίσια ξέρει. Αν την κρατάμε σαν να είναι ταύρος από τα κέρατα, το μόνο που μπορούμε να κερδίσουμε είναι να μας "φτύσει" στον δρόμο και να φύγει μόνη της. Η μοτο το μόνο που δεν ξέρει είναι το ποτέ να στρίψει και ποτέ να φρενάρει. Γι' αυτό χρειάζεται αναβάτη να της λέει, ΤΩΡΑ... και να της σπρώχνει το τιμόνι προς το μέρος που θέλει να πάει η μότο.
  • Forum Statistics

    6,181
    Total Topics
    239,365
    Total Posts
  • Member Statistics

    4,162
    Total Members
    243
    Most Online
    Newest Member
    Christos Panago
    Joined